Heeft u een klacht over uw huisarts? Vul dan onderstaand formulier volledig in en verzend het. U krijgt dan zo spoedig mogelijk bericht over de behandeling van uw klacht. SKGE behandelt alleen klachten jegens huisartsen, huisartsenposten, gezondheidscentra of zorggroepen, die zijn aangesloten bij SKGE.
Mocht na ontvangst van het door u ingevulde klachtformulier blijken dat uw huisarts (of huisartsvoorziening) niet is aangesloten bij SKGE, dan zal SKGE u hieromtrent berichten. Voordat u een klacht indient adviseren wij u om eerst zelf de klacht met de huisarts te bespreken.
Na ontvangst van uw klachtformulier neemt de klachtenfunctionaris contact met u op. Wilt u zelf een kopie van uw klacht voor uw eigen administratie maak dan voor u de klacht indient een kopie door middel van het kopiëren van het formulier. Uw klacht wordt behandeld zoals beschreven in de klachtenregeling SKGE.
Geef bij de omschrijving van de klacht kort aan wat u de huisarts verwijt. Binnen een week na ontvangst wordt u gebeld door de klachtenfunctionaris. Tijdens het gesprek met de klachtenfunctionaris krijgt u de gelegenheid om uw klacht verder toe te lichten.
Eventuele bijlagen kunt u, in overleg met de klachtenfunctionaris, op een later moment toesturen.
Door het indienen van de klacht geeft u toestemming aan:
In verband met grote drukte kan het wat langer duren dan gebruikelijk voordat de klachtenfunctionaris contact met u opneemt. Houdt u er rekening mee dat het twee weken kan duren voor wij contact met u opnemen.
In verband met omstandigheden kan het zijn dat wij telefonisch ook minder goed bereikbaar zijn dan normaal. Onze excuses voor het ongemak en dank voor uw begrip.
Dient u de klacht in voor iemand anders, vul dan gegevens van de patiënt in onder het kopje "Patiënt gegevens" .
Indien u niet klaagt namens u zelf maar namens een ander (patiënt)
Dient een klacht in namens: (let op: na ontvangst en registratie van de klacht zal SKGE de patiënt mogelijk verzoeken om een machtiging te ondertekenen):